Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine pabex.si
1. Splošna določila
Ti pogoji poslovanja urejajo pravice in obveznosti pogodbenih strank, ki izhajajo iz prodajne pogodbe, sklenjene med prodajalcem, podjetjem E.K.Company s.r.o., s sedežem Rudohorská 32, Banská Bystrica, 97411, Slovaška, IČO: 53172264, vpisanim v poslovni register Okrajnega sodišča v Banskej Bystrici, Oddelek: Sro, Vložek št. 39246/S, (v nadaljevanju "prodajalec"), in kupcem, katerega predmet je nakup in prodaja blaga na spletni strani prodajalca.
Kontaktni podatki prodajalca:
E.K.Company s.r.o., s sedežem Rudohorská 32, Banská Bystrica, 97411, Slovaška,
IČO: 53172264, vpisan v poslovni register Okrajnega sodišča v Banskej Bystrici, Oddelek: Sro, Vložek št. 39246/S
Davčna številka: 2121292107
ID za DDV: SK2121292107
Telefon: +421 951 885 951
E-pošta: info@pabex.si
Nadzorni organ:
Slovaška trgovinska inšpekcija (SOI)
Inšpektorat Slovaške trgovinske inšpekcije s sedežem v Banski Bystrici za Banskobystrički regijo
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Oddelek za nadzor
Telefon: +421 48 412 49 69, +421 48 415 18 71, +421 48 415 18 73
Faks: +421 48 412 46 93
E-pošta: bb@soi.sk
Spletna stran: http://www.soi.sk
Spletna stran za pritožbe: http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Ti splošni pogoji v različici, veljavni na dan sklenitve prodajne pogodbe, so sestavni del prodajne pogodbe. Če prodajalec in kupec skleneta pisno prodajno pogodbo, v kateri se dogovorita o pogojih, ki se razlikujejo od teh splošnih pogojev, bodo določila prodajne pogodbe imela prednost pred temi splošnimi pogoji. Tako dogovorjeni pogoji ne smejo biti v nasprotju z drugimi pravnimi predpisi (skrajšanje roka za vračilo blaga, obdobje odgovornosti za napake itd.). Vsi pogodbeni odnosi so sklenjeni v skladu s pravnim redom Slovaške republike.
1.2. Dopolnilna pogodba v teh splošnih pogojih pomeni katerokoli pogodbo o dobavi ali zagotavljanju dodatnega izdelka, ki je povezan s predmetom pogodbe, sklenjene na daljavo, ne glede na to, ali izdelek zagotovi prodajalec ali druga oseba na podlagi dogovora s prodajalcem.
1.3. Prikazana nakupna cena za blago na katerikoli spletni strani, ki jo upravlja prodajalec, vključuje tudi davek na dodano vrednost v višini, določeni z veljavnimi predpisi Slovaške republike, in ne vključuje stroškov dostave blaga ali drugih izbirnih storitev. Vse akcije veljajo do razprodaje zalog, razen če je pri določenem blagu navedeno drugače.
1.4. Prodajalec si pridržuje pravico kadar koli spremeniti ceno blaga, navedeno na kateri koli spletni strani, ki jo upravlja prodajalec. Sprememba cene blaga ne vpliva na prodajne pogodbe, sklenjene pred spremembo cene, ne glede na to, da blago še ni bilo dobavljeno.
1.5. Če prodajalec ne izpolni svojih obveznosti, navedenih v veljavnih pravnih predpisih Slovaške republike ali Evropske unije, ali v teh splošnih pogojih, lahko kupec svoje pravice uveljavlja proti prodajalcu preko pristojnega sodišča.
- Sklenitev prodajne pogodbe
2.1. Predlog za sklenitev prodajne pogodbe kupec pošlje prodajalcu v obliki izpolnjenega in poslanega obrazca na spletni strani prodajalca, s katerim je poslal predlog za sklenitev prodajne pogodbe, katere predmet je odplačni prenos lastninske pravice na blagu, ki ga je kupec označil za nakupno ceno in pod pogoji, navedenimi v tem naročilu (v nadaljevanju „naročilo“).
2.2. Po oddaji naročila kupec na svoj e-poštni naslov prejme samodejno obvestilo o prejemu naročila v elektronski sistem prodajalca (v nadaljevanju „potrditev prejema naročila“). Na e-poštni naslov kupca se lahko po potrebi pošljejo tudi druge informacije v zvezi z njegovim naročilom.
2.3. Potrditev prejema naročila vsebuje podatke o tem, da je naročilo prispelo prodajalcu, vendar to ne pomeni sprejetja predloga za sklenitev prodajne pogodbe.
2.4. Prodajalec nato pošlje na e-poštni naslov kupca obvestilo o tem, ali je bilo naročilo kupca sprejeto (v nadaljevanju „sprejetje naročila“). Sprejetje naročila vsebuje informacije o imenu in specifikaciji blaga, ki je predmet prodajne pogodbe, nadalje podatke o ceni blaga in/ali drugih storitvah, podatke o predvidenem roku dobave blaga, ime in podatke o kraju, kamor naj bi bilo blago dostavljeno, ter podatke o morebitni ceni, pogojih, načinu in času dostave blaga na dogovorjeno mesto dostave za kupca, podatke o prodajalcu (poslovno ime, sedež, matična številka, številka vpisa v poslovni register ipd.) in po potrebi druge potrebne podatke.
2.5. Prodajna pogodba je sklenjena z dostavo sprejetja naročila v elektronski ali pisni obliki kupcu.
2.6. Prodajalec je pred oddajo naročila kupca na jasen, nedvoumen, razumljiv in prepoznaven način obvestil o predpogodbenih informacijah v zvezi s plačilnimi, trgovinskimi, prevoznimi in drugimi pogoji, in sicer:
a) o glavnih značilnostih izdelka v obsegu, ki je primeren uporabljenemu sredstvu komunikacije in izdelku, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca,
b) o poslovnem imenu in sedežu prodajalca ali osebe, v imenu katere prodajalec posluje, je obvestil na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca in v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
c) o telefonski številki prodajalca, o e-poštnem naslovu prodajalca in o drugih sredstvih za spletno komunikacijo kupca s prodajalcem je obvestil na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca in v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
d) o naslovu prodajalca ali osebe, ki deluje v imenu prodajalca, na katerem lahko kupec uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake blaga ali storitve, odstop od pogodbe, vloži zahtevo za rešitev ali drugo pobudo, je obvestil v členu 1 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
e) o skupni ceni blaga ali storitve, vključno z davkom na dodano vrednost in vsemi drugimi davki, ali če glede na naravo blaga ali storitve cene ni mogoče vnaprej ustrezno določiti, način, na katerega se izračuna, ter o stroških dostave, dostave, poštnine in drugih stroških ter pristojbinah, ali, če teh stroškov in pristojbin ni mogoče vnaprej določiti, o dejstvu, da jih bo moral kupec poravnati, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca,
f) o plačilnih pogojih, dobavnih pogojih, roku, v katerem se prodajalec zavezuje dostaviti blago ali zagotoviti storitev, je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca.
g) o obstoju in trajanju zakonske odgovornosti prodajalca za napake blaga, digitalnih vsebin in digitalnih storitev ter o razpoložljivosti potrošniške garancije, če jo prodajalec ali proizvajalec zagotavlja, ter o postopkih uveljavljanja in reševanja odgovornosti za napake, pritožb in pobud kupca je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
h) o obstoju in trajanju odgovornosti za napake storitev ter postopku uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napake storitev je obvestil v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
i) o pogojih poprodajnih storitev v ustreznih členih teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
j) o združljivosti in interoperabilnosti stvari z digitalnimi elementi, digitalnih vsebin in digitalnih storitev, o katerih prodajalec ve ali je razumno pričakovati, da ve, je kupca obvestil pri posameznih izdelkih na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca,
k) o pravici potrošnika vložiti zahtevo za rešitev spora pri prodajalcu z navedbo posebne povezave na spletno stran, kjer so objavljene informacije o ustreznem subjektu za alternativno reševanje sporov, je obvestil v členu 11 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
l) o pravici kupca odstopiti od prodajne pogodbe, o pogojih, roku in postopku uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe je obvestil v členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
m) o zagotovitvi obrazca za odstop od prodajne pogodbe je obvestil v členu 10 in v prilogi teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca; prodajalec je hkrati priložil sam obrazec za odstop od prodajne pogodbe v prilogi teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
n) o informaciji, da bo kupec v primeru odstopa od prodajne pogodbe nosil stroške vračila blaga prodajalcu v skladu s členom 21(3) Zakona št. 108/2024 Z.z. o varstvu potrošnikov in spremembah ter dopolnitvah nekaterih zakonov (v nadaljevanju "Zakon") ter da bo v primeru odstopa od prodajne pogodbe nosil tudi stroške vračila blaga, ki ga zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti, je obvestil v členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
o) o obveznosti kupca plačati prodajalcu ceno za dejansko opravljeno storitev v skladu s členom 21(5) Zakona, če kupec odstopi od pogodbe o storitvah po tem, ko je prodajalcu dal izrecno soglasje v skladu s členom 17(10)(c) Zakona, je obvestil v členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca.
p) o okoliščinah, v katerih kupec izgubi pravico do odstopa od pogodbe, je obvestil v členu 10 teh splošnih pogojev, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
q) o obstoju ustreznih kodeksov ravnanja, ki se jih je prodajalec zavezal spoštovati, in o načinu, kako se lahko kupec z njimi seznani ali pridobi njihovo besedilo, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca,
r) o trajanju pogodbe, če gre za pogodbo, sklenjeno za določen čas; če gre za pogodbo, sklenjeno za nedoločen čas, ali če gre za pogodbo, katere veljavnost se samodejno podaljšuje, tudi o pogojih odpovedi pogodbe, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
s) o minimalnem trajanju obveznosti kupca, ki izhajajo iz prodajne pogodbe, če prodajna pogodba določa takšno obveznost za kupca, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
t) o obveznosti kupca, da na zahtevo prodajalca plača predujem ali zagotovi drugo finančno jamstvo, in o pogojih, ki veljajo za njegovo zagotavljanje, če prodajna pogodba določa takšno obveznost za kupca, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
u) o funkcionalnosti stvari z digitalnimi elementi, digitalnih vsebin in digitalnih storitev, vključno z razpoložljivimi tehničnimi zaščitnimi ukrepi, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
v) o možnosti in pogojih reševanja spora izvensodno preko sistema alternativnega reševanja sporov, če se je prodajalec zavezal uporabljati ta sistem, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
w) o postopkih, potrebnih za sklenitev prodajne pogodbe, je te postopke opisal v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
x) o tem, da bo prodajna pogodba shranjena v elektronski obliki pri prodajalcu in da je dostopna kupcu po pisnem zahtevku, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca,
y) o tem, da je jezik, ki je na voljo za sklenitev pogodbe, slovenski jezik, je obvestil na ustrezni katalogni strani spletne trgovine prodajalca in v teh splošnih pogojih, ki so objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca.
2.7. Če prodajalec ni izpolnil obveznosti obveščanja o plačilu dodatnih stroškov ali drugih stroškov v skladu s točko 2.6. pod e) teh splošnih pogojev ali o stroških vračila blaga v skladu s točko 2.6. pod n) teh splošnih pogojev, kupec teh dodatnih stroškov ali pristojbin ni dolžan plačati.
- Pravice in obveznosti prodajalca
3.1. Prodajalec je dolžan:
a) na podlagi naročila, potrjenega s sprejetjem, kupcu dostaviti blago v dogovorjeni količini, kakovosti in roku ter ga zapakirati ali pripraviti za prevoz na način, ki zagotavlja njegovo ohranitev in zaščito,
b) zagotoviti, da dostavljeno blago izpolnjuje veljavne pravne predpise Republike Slovenije,
c) nemudoma po sklenitvi prodajne pogodbe, najkasneje pa ob dostavi blaga, kupcu zagotoviti potrdilo o sklenitvi prodajne pogodbe na trajnem nosilcu, na primer po elektronski pošti. Potrdilo mora vsebovati vse informacije iz točke 2.6., vključno z obrazcem za odstop od prodajne pogodbe,
d) najkasneje ob dostavi blaga kupcu v pisni ali elektronski obliki predati vse dokumente, potrebne za prevzem in uporabo blaga, ter druge dokumente, ki jih določajo veljavni pravni predpisi Republike Slovenije (navodila v slovenskem jeziku, garancijski list, dobavnica, davčni dokument).
3.2. Prodajalec ima pravico do pravočasnega in pravilnega plačila kupnine od kupca za dostavljeno blago.
3.3. Če zaradi razprodaje zalog ali nedostopnosti blaga prodajalec ne more dostaviti blaga kupcu v roku, dogovorjenem v prodajni pogodbi ali določenem s temi splošnimi pogoji, je prodajalec dolžan ponuditi kupcu nadomestno izpolnitev ali možnost za odstop od prodajne pogodbe oziroma preklic naročila. Če kupec v razumljivem roku ne sprejme nadomestne izpolnitve, ki jo ponuja prodajalec, ali ne odstopi od prodajne pogodbe, je prodajalec upravičen odstopiti od prodajne pogodbe. Če je kupec že plačal kupnino ali njen del, je prodajalec dolžan vrniti že plačano kupnino ali njen del v roku 14 dni od dne prejema obvestila o odstopu od prodajne pogodbe kupca.
- Pravice in obveznosti kupca
4.1. Kupec je bil s strani prodajalca obveščen, da je del naročila obveznost plačila cene.
4.2. Kupec je dolžan:
a) prevzeti naročeno in dostavljeno blago,
b) prodajalcu plačati dogovorjeno kupnino v dogovorjenem roku zapadlosti, vključno s stroški dostave blaga,
c) na dobavnici s svojim podpisom ali podpisom pooblaščene osebe potrditi prevzem blaga.
4.3. Kupec ima pravico do dostave blaga v količini, kakovosti, roku in na kraju, kot je bilo dogovorjeno med pogodbenima strankama.
- Pogoji dostave in plačila
5.1. Običajna razpoložljivost blaga in rok odpreme sta navedena pri vsakem izdelku na spletni strani prodajalca.
5.2. Če prodajalec in kupec v prodajni pogodbi ne določita drugače, je prodajalec dolžan dostaviti blago kupcu brez odlašanja, najpozneje v 30 dneh od sklenitve prodajne pogodbe. Če prodajalec ne izpolni svoje obveznosti dostave blaga v roku iz prvega stavka, mora kupec prodajalca pozvati, naj dostavi blago v dodatnem razumnem roku. Če prodajalec ne dostavi blaga niti v dodatnem razumnem roku, je kupec upravičen odstopiti od pogodbe.
5.3. Prodajalec lahko pozove kupca, da prevzame blago pred iztekom roka za dostavo, dogovorjenega v prodajni pogodbi.
5.4. Barvna predstavitev blaga na zaslonu morda ne bo popolnoma ustrezala dejanskim barvnim odtenkom, kot jih bo kupec zaznal v resničnosti. Prikaz barvnih odtenkov je med drugim odvisen tudi od kakovosti prikazovalnika ali druge uporabljene naprave za prikaz.
5.5. Kupec je dolžan prevzeti blago na kraju, ki ga prodajalec ali njegov zastopnik, pooblaščen za dostavo blaga, in kupec določita v prodajni pogodbi ali na drug način pred dostavo blaga (v nadaljevanju „Kraj“). Kupec je dolžan prevzeti blago v časovnem obdobju, ki ga prodajalec ali njegov zastopnik, pooblaščen za dostavo blaga, in kupec določita v prodajni pogodbi ali na drug način pred dostavo blaga (v nadaljevanju „Časovno obdobje“).
5.6. Če prodajalec dostavi blago kupcu na Kraj in v Časovnem obdobju, je kupec dolžan osebno prevzeti blago ali zagotoviti, da blago prevzame tretja oseba, ki jo pooblasti za primer svoje odsotnosti. Tretja oseba mora predložiti prodajalcu kopijo potrditve naročila. Blago se šteje za dostavljeno in prevzeto ob trenutku dostave blaga kupcu. Dostava blaga pomeni dostavo blaga na Kraj, prevzem blaga s strani kupca ali pooblaščene tretje osebe in podpis protokola o plačilu kupnine ter dostavi in predaji blaga.
5.7. Če je potrebno blago ponovno dostaviti zaradi odsotnosti kupca na Kraju in v Časovnem obdobju ali če kupec brez predhodnega pisnega odstopa od pogodbe ne prevzame blaga v 7 dneh po izteku Časovnega obdobja, ima prodajalec pravico zahtevati povračilo škode v višini dejanskih stroškov neuspelega poskusa dostave blaga na Kraj.
5.8. Prodajna pogodba je sklenjena s pogojem, da se razveže, če kupec ne plača prodajalcu dogovorjene kupnine v skladu s točko 4.2 teh splošnih pogojev v roku 15 dni od poziva prodajalca k prevzemu blaga. V tem primeru se pogodba razveljavi od začetka, stranki si vrneta ali povrneta vsa prejeta izpolnjenja, prodajalec pa pridobi pravico prosto razpolagati z naročenim blagom.
5.9. Kupec je upravičen pregledati pošiljko, torej blago in njegovo embalažo, takoj po dostavi v prisotnosti zastopnika prodajalca. Če kupec ugotovi, da ima blago napako in/ali da pošiljka ni popolna (manjše število kosov blaga oziroma manjkajoče naročeno blago), mora zastopnik prodajalca na zahtevo kupca sestaviti zapisnik o škodi, ki vsebuje obseg in naravo napake blaga, ter ga potrditi s podpisom kupca. Na podlagi tako pripravljenega zapisnika, ki ga prodajalec prejme, lahko kupec zavrne prevzem dobavljenega blaga z napako ali potrdi dostavo blaga z napako ter v skladu s členom 8 teh splošnih pogojev uveljavlja odgovornost za napake pri prodajalcu ali pri drugi osebi, o kateri je prodajalec kupca obvestil pred sklenitvijo pogodbe ali pred oddajo naročila (v nadaljevanju „določena oseba“). Če kupec zavrne prevzem dobavljenega blaga z napako, vse upravičeno nastale stroške vračila blaga prodajalcu krije prodajalec.
5.10. Kupec je upravičen v primeru, ko prodajalec ne dostavi blaga v roku, navedenem v točki 5.2. teh splošnih pogojev, odstopiti od prodajne pogodbe. Prodajalec je dolžan vrniti kupcu že plačani del kupnine brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, na enak način, kot ga je kupec uporabil za plačilo, razen če se s kupcem ne dogovori za drug način vračila, brez dodatnih stroškov za kupca.
5.11. Načini plačila
a) plačilo po povzetju – cena 1,95 EUR z DDV
b) plačilo s plačilno kartico preko plačilnega sistema GoPay – cena 0 EUR z DDV
c) plačilo z bančnim nakazilom na račun prodajalca – cena 0 EUR z DDV
d) Podrobni veljavni cenik plačilnih metod se nahaja v razdelku možnosti plačila:
https://www.pabex.si/informacije-za-vas/moznosti-placila/
5.12. Načini dostave
a) dostava na poslovalnico Slovenske pošte je možna do teže 20 kg,
b) dostava v paketomate Slovenske pošte za paket do 5 kg z največjimi dimenzijami: 60x50x45 cm,
c) dostava na naslov preko Slovenske pošte je možna za paket do teže 50 kg.
d) Podrobni veljavni cenik dostave se nahaja v razdelku načini dostave:
https://www.pabex.si/informacije-za-vas/nacini-dostave/
- Kupnina
6.1. Kupnina za blago, dogovorjena v prodajni pogodbi med prodajalcem in kupcem, je navedena v sprejetju naročila (v nadaljevanju „kupnina“). Če je kupnina navedena v potrditvi prejema naročila višja od cene za enako blago, navedene v ponudbi spletne trgovine v času oddaje naročila kupca, prodajalec pošlje kupcu elektronsko sporočilo z obvestilom o novi ponujeni kupnini, ki se šteje kot ponudba prodajalca za sklenitev nove prodajne pogodbe, ki jo mora kupec izrecno potrditi preko e-pošte ali pisno, da pride do veljavne sklenitve prodajne pogodbe.
6.2. Kupec je dolžan prodajalcu plačati kupnino, vključno s stroški dostave blaga, v gotovini oziroma s plačilno kartico ob osebnem prevzemu blaga, po povzetju na kraju dostave blaga ali z brezgotovinskim nakazilom na račun prodajalca, naveden v sprejetju naročila ali na spletni strani prodajalca, pred prevzemom blaga. Kupec lahko izkoristi tudi možnost potrošniškega obročnega kredita – več informacij najdete tukaj.
6.3. Če kupec prodajalcu plača kupnino z brezgotovinskim nakazilom, se za dan plačila šteje dan, ko je celotna kupnina pripisana na račun prodajalca.
6.4. Kupec je dolžan plačati prodajalcu kupnino za dogovorjeno blago v roku, določenem v prodajni pogodbi, najpozneje pa ob prevzemu blaga.
6.5. Če kupec ne plača prodajalcu celotne kupnine do trenutka dostave blaga na Kraj in stranki ne skleneta dogovora o obročnem plačilu kupnine, ima prodajalec pravico zavrniti dostavo blaga kupcu.
6.6. Stroški, povezani z montažo in prenosom blaga, niso vključeni v kupnino, prodajalec pa ni dolžan zagotoviti teh storitev kupcu.
- Prenos lastništva in tveganje za škodo na blagu
7.1. Lastninska pravica na blagu preide na kupca z njegovim prevzemom na dogovorjenem kraju. Kupec, ki ne izpolnjuje definicije potrošnika, določene v 52. členu 4. odstavka civilnega zakonika, pridobi lastninsko pravico na blagu šele po popolnem plačilu celotne kupnine za blago.
7.2. Tveganje za škodo na blagu preide na kupca v trenutku, ko kupec ali tretja oseba, ki jo je pooblastil kupec, prevzame blago od prodajalca ali njegovega zastopnika, pooblaščenega za dostavo blaga. Če kupec blaga ne prevzame pravočasno, tveganje preide na kupca v trenutku, ko prodajalec omogoči kupcu razpolaganje z blagom.
- Odgovornost za napake
8.1. Prodajalec odgovarja za napako, ki jo ima prodano blago ob dostavi in ki se pokaže v dveh letih od dostave blaga. Pri rabljenem blagu lahko stranki dogovorita krajši rok odgovornosti prodajalca za napake, vendar ne krajši od enega leta od dostave blaga. Če se napaka pokaže v tem roku, se domneva, da je blago imelo napako že ob dostavi, razen če je dokazano drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali napake.
8.2. Če je predmet nakupa stvar z digitalnimi elementi, pri kateri je treba digitalno vsebino zagotavljati ali digitalno storitev nuditi neprekinjeno v dogovorjenem obdobju, prodajalec odgovarja za napako, ki se pojavi ali pokaže v celotnem dogovorjenem obdobju, vendar najmanj dve leti od dostave stvari z digitalnimi elementi.
8.3. Če prodajalec odgovarja za napako prodanega blaga, ima kupec pravico zahtevati odstranitev napake z zamenjavo ali popravilo blaga (623. člen civilnega zakonika), pravico do sorazmernega znižanja kupnine ali pravico do odstopa od pogodbe (624. člen civilnega zakonika).
8.4. Kupec lahko uveljavlja pravice iz naslova odgovornosti za napake le, če je napako sporočil v dveh mesecih po njenem odkritju, vendar najpozneje do izteka obdobja odgovornosti prodajalca za napake.
8.5. Prodajalec ali določena oseba mora kupcu izdati pisno potrdilo o prijavi napake takoj po prijavi napake s strani kupca. V potrdilu mora prodajalec navesti rok, v katerem bo napaka odpravljena. Ta rok ne sme biti daljši od 30 dni od dneva prijave napake, razen če je daljši rok upravičen z objektivnimi razlogi, na katere prodajalec ne more vplivati.
8.6. Prodajalec ali določena oseba mora izdati kupcu potrdilo o prijavi napake blaga v ustrezni obliki, ki jo določi prodajalec, na primer v obliki elektronske pošte ali pisno. V potrdilu mora biti natančno označena prijavljena napaka blaga, kupec pa mora biti ponovno poučen o svojih pravicah v skladu z 623. in 624. členom civilnega zakonika.
8.7. Kupec ima pravico izbrati odstranitev napake z zamenjavo blaga ali popravilom blaga. Kupec ne more izbrati načina odstranitve napake, ki ni mogoč ali bi povzročil nesorazmerne stroške za prodajalca glede na vse okoliščine.
8.8. Če gre za napako, ki jo je mogoče odpraviti, lahko kupec zahteva njeno brezplačno odpravo. Prodajalec mora napako odpraviti v razumnem roku, kar pomeni najkrajši čas, potreben za oceno napake in izvedbo popravila ali zamenjave blaga, ob upoštevanju narave blaga in narave ter resnosti napake.
8.9. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če popravilo ali zamenjava ni mogoča ali bi povzročila nesorazmerne stroške glede na vse okoliščine.
8.10. Za namen popravila ali zamenjave mora kupec prodajalcu ali določeni osebi predati ali omogočiti dostop do blaga.
8.11. Prodajalec mora popravljeno ali nadomestno blago dostaviti kupcu na lastne stroške na enak ali podoben način, kot mu je kupec dostavil blago z napako, razen če se pogodbeni stranki ne dogovorita drugače. Če kupec ne prevzame blaga v šestih mesecih od dneva, ko bi ga moral prevzeti, lahko prodajalec blago proda. Če gre za blago večje vrednosti, mora prodajalec kupca o nameravanem prodaji predhodno obvestiti in mu dati dodatni razumen rok za prevzem blaga.
8.12. Prodajalec bo brez odlašanja po prodaji izkupiček od prodaje blaga po odbitku stroškov, ki so bili smiselno porabljeni za njegovo hrambo in prodajo, izplačal kupcu, če kupec v razumnem roku, navedenem v obvestilu o predvideni prodaji blaga, uveljavlja pravico do deleža iz izkupička.
8.13. Če prodajalec zavrne odgovornost za napake, mora kupca pisno obvestiti o razlogih za zavrnitev. Če kupec z izvedenskim mnenjem ali strokovnim stališčem, ki ga izda akreditirana oseba, pooblaščena oseba ali priglašeni organ, dokaže odgovornost prodajalca za napako, lahko napako ponovno uveljavlja, prodajalec pa ne more več zavrniti odgovornosti za napako.
8.14. Kupec ima pravico do povračila smiselno nastalih stroškov, ki so mu nastali v zvezi z uveljavljanjem napake, za katero je odgovoren prodajalec, in z uveljavljanjem pravic iz odgovornosti za napako. Kupec mora svojo pravico uveljaviti pri prodajalcu najpozneje v dveh mesecih po dostavi popravljenega ali nadomestnega blaga, izplačila popusta na ceno ali vračila cene po odstopu od pogodbe, sicer pravica ugasne.
8.15. Kupec ima pravico do sorazmernega znižanja kupnine ali lahko odstopi od prodajne pogodbe brez zagotovitve dodatnega razumnega roka, če prodajalec blaga ne popravi ali zamenja, prodajalec zavrne odpravo napake v skladu s točko 8.9, blago kljub popravilu ali zamenjavi še vedno vsebuje isto napako, ali je napaka tako resne narave, da upravičuje takojšnje znižanje kupnine ali odstop od pogodbe. Prav tako lahko odstopi, če prodajalec izjavi ali je iz okoliščin jasno, da napake ne bo odpravil v razumljivem roku ali brez povzročitve pomembnih nevšečnosti za kupca.
8.16. Če pogodba zajema nakup več vrst blaga, lahko kupec odstopi le v zvezi z blagom z napako. V zvezi z ostalim blagom lahko odstopi le, če se ne more razumno pričakovati, da bo obdržal drugo blago brez blaga z napako.
8.17. Kupec ne more odstopiti od prodajne pogodbe v skladu s točko 8.15, če je k nastanku napake prispeval sam ali če je napaka nepomembna.
8.18. Po odstopu od pogodbe s strani kupca in vračilu blaga prodajalcu je prodajalec dolžan vrniti kupnino kupcu najpozneje v 14 dneh od vračila blaga ali po dokazilu, da je kupec blago poslal prodajalcu, odvisno od tega, kateri dogodek nastopi prej. Prodajalec vrne kupnino ali izplača popust kupcu na enak način, kot je kupec izvedel plačilo kupnine, razen če kupec izrecno soglaša z drugim načinom vračila.
8.19. Za reševanje odgovornosti za napake velja člen 8 teh splošnih pogojev. Kupec je bil o pogojih in načinu uveljavljanja odgovornosti za napake blaga ustrezno obveščen, saj so bili ti splošni pogoji objavljeni na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca in jih je kupec imel možnost prebrati pred oddajo naročila.
8.20. Odgovornost za napake velja za blago, ki ga je kupec kupil od prodajalca prek spletne trgovine na spletni strani prodajalca.
8.21. Če blago vsebuje napake, ima kupec pravico uveljavljati odgovornost za napake v poslovalnici prodajalca ali pri določeni osebi. Blago mora dostaviti prodajalcu ali določeni osebi, hkrati pa poslati izkaz volje za uveljavljanje svojih pravic (v nadaljevanju "Obvestilo o napaki"), na primer v obliki izpolnjenega obrazca, ki je objavljen na ustrezni podstrani spletne trgovine prodajalca. Prodajalec priporoča zavarovanje blaga med pošiljanjem. Pošiljk z odkupnino prodajalec ali določena oseba ne sprejema. Kupec mora v obvestilu o napaki resnično navesti vse zahtevane informacije, zlasti natančno določiti vrsto in obseg napake blaga ter navesti pravico, ki jo uveljavlja v skladu s 623. členom civilnega zakonika. Seznam določenih oseb je objavljen na ustrezni podstrani spletne trgovine ali ga prodajalec na zahtevo posreduje kupcu.
8.22. Postopek v zvezi z odgovornostjo za napake blaga, ki ga je mogoče dostaviti prodajalcu, se začne, ko so izpolnjeni vsi naslednji pogoji:
a) dostava obvestila o napaki prodajalcu ali določeni osebi,
b) dostava blaga od kupca prodajalcu ali določeni osebi,
c) dostava dostopnih kod, gesel ipd. prodajalcu ali določeni osebi, če so te potrebne za identifikacijo napake in popravek blaga.
8.23. Če je predmet uveljavljanja odgovornosti za napako blago, ki ga objektivno ni mogoče dostaviti prodajalcu – blago je trdno vgrajeno ali preveliko in povezano z neločljivimi spoji, kot so lepljenje, kovičenje, varjenje, spajkanje ipd. (v nadaljevanju »Nedostavljivo blago«), se lahko prodajalec in kupec dogovorita, da prodajalec takšno blago oceni osebno ali prek pooblaščene osebe neposredno pri kupcu. Kupec je v takem primeru poleg izpolnitve pogojev iz točk 8.22 pod a) in c) teh splošnih pogojev dolžan zagotoviti vso potrebno sodelovanje za pregled Nedostavljivega blaga s strani prodajalca ali pooblaščene tretje osebe. Postopek v zvezi z Nedostavljivim blagom se začne na dan, ko je bil opravljen pregled Nedostavljivega blaga. Če prodajalec ali pooblaščena tretja oseba kljub dogovoru in sodelovanju kupca ne zagotovi pregleda v razumnem roku, najkasneje pa v 10 dneh od prejema obvestila o napaki, se postopek začne na dan prejema obvestila o napaki.
8.24. Pri odpravi napake prodajalec zagotovi odstranitev blaga in namestitev popravljenega ali nadomestnega blaga, če zamenjava ali popravilo to zahteva.
8.25. Prodajalec odgovarja za napako, ki je posledica nepravilne montaže ali namestitve blaga, digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s 619. členom civilnega zakonika.
8.26. Kupec ima pravico izbrati, katero od svojih pravic v skladu s 623. členom civilnega zakonika uveljavlja, in je dolžan svojo odločitev nemudoma sporočiti prodajalcu ali pooblaščeni osebi. Na podlagi odločitve kupca, katero pravico uveljavlja, je prodajalec ali pooblaščena oseba dolžna določiti način rešitve uveljavljanja odgovornosti za napake.
8.27. Odgovornost se ne nanaša na napake, na podlagi katerih sta se kupec in prodajalec ob sklenitvi pogodbe dogovorila za znižano ceno in o katerih je kupec glede na to okoliščino moral vedeti.
8.28. Prodajalec ne odgovarja za napake blaga:
a) če kupec ni uveljavil svoje pravice iz naslova odgovornosti za napake v času trajanja odgovornosti prodajalca za napake,
b) če je napaka blaga posledica mehanske poškodbe, ki jo je povzročil kupec,
c) če je napaka posledica uporabe blaga v pogojih, ki po intenzivnosti, vlagi, kemičnih ali mehanskih vplivih ne ustrezajo naravnemu okolju blaga,
d) če je napaka posledica neustreznega ravnanja, uporabe ali zanemarjanja vzdrževanja blaga,
e) če je napaka posledica prekomerne obremenitve ali uporabe blaga v nasprotju s pogoji, določenimi v dokumentaciji ali splošnimi načeli običajne uporabe,
f) če je napaka posledica neizogibnih in/ali nepredvidljivih dogodkov,
g) če je napaka posledica naključnega uničenja ali poslabšanja blaga,
h) če je napaka posledica nestrokovnega posega, poškodbe zaradi vode, ognja, statične ali atmosferske elektrike ali višje sile,
i) če je napaka posledica posega v blago s strani nepooblaščene osebe.
Če pošiljka ni popolna ali če gre za očitno napako, ki bi jo kupec lahko ugotovil ob dostavi blaga in je ni sporočil predstavniku prodajalca v skladu s točko 5.9. teh splošnih pogojev, bo kasnejše uveljavljanje takšne napake mogoče le, če kupec dokaže, da je blago že ob prevzemu imelo navedeno napako.
8.29. O izidu obravnave odgovornosti za napake bo prodajalec kupca obvestil takoj po zaključku postopka po telefonu ali elektronski pošti, hkrati pa mu bo skupaj z blagom ali prek elektronske pošte dostavil dokument o rešitvi odgovornosti za napake.
8.30. Dobavljeni izdelki športne prehrane, živila v darilnih košarah in krma za živali imajo rok uporabe vsaj dva meseca pred iztekom, v primeru krajšega roka uporabnosti pa prodajalec kupca kontaktira po telefonu ali elektronski pošti, pošiljka pa se odpošlje le s privolitvijo kupca.
8.31. V primeru zamenjave blaga za novo bo kupec prejel dokument, v katerem bo navedena informacija o zamenjavi blaga. Vse morebitne nadaljnje uveljavitve odgovornosti za napake se bodo uveljavljale na podlagi kupoprodajne pogodbe in tega dokumenta. V primeru zamenjave blaga za novo začne teči garancijska doba znova od prevzema novega blaga, vendar le za novo blago.
8.32. Ureditev odgovornosti za napake velja le za napake, navedene v Obvestilu o napaki in potrdilu o prijavi napake blaga v skladu s točko 8.6 teh splošnih pogojev.
8.33. Pravica kupca do uveljavljanja odgovornosti za napake blaga se po tem, ko je izkoristil svojo pravico in zahteval odpravo napake v skladu s točko 8.3 teh splošnih pogojev, izčrpa. Ne glede na izid postopka v zvezi z odgovornostjo za napake bo morebitna ponovna prijava iste unikatne napake (ne napake iste vrste) brez predložitve izvedenskega mnenja ali strokovnega stališča, ki ga izda akreditirana, pooblaščena ali priglašena oseba, zavrnjena.
8.34. Določila člena 8 teh splošnih pogojev ne veljajo za subjekte, ki ne izpolnjujejo definicije potrošnika, kot je določena v 52. členu, 4. odstavku civilnega zakonika.
- Osebni podatki in njihova zaščita
9.1. Pogodbeni stranki se dogovorita, da je kupec za namene pravilne obravnave in dostave naročila, če je fizična oseba, dolžan prodajalcu posredovati svoje ime in priimek, naslov stalnega prebivališča, vključno s poštno številko, telefonsko številko in e-poštni naslov.
9.2. Pogodbeni stranki se dogovorita, da je kupec za namene pravilne obravnave in dostave naročila, če je pravna oseba, dolžan prodajalcu posredovati svoje poslovno ime, naslov sedeža, vključno s poštno številko, matično številko, davčno številko (če mu je dodeljena), telefonsko številko in e-poštni naslov.
9.3. Kupec, ki se je registriral v okviru spletne trgovine, lahko kadar koli pregleda in spremeni posredovane osebne podatke ali prekliče svojo registracijo z vpisom na spletni strani v razdelku "Moj profil".
9.4. Prodajalec obvešča kupca, da bo v skladu s 6. členom, 1. odstavkom, točko b Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov, ki razveljavlja Direktivo 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov; v nadaljevanju »Uredba«), prodajalec kot upravljavec informacijskega sistema med postopkom sklepanja kupoprodajne pogodbe obdeloval osebne podatke kupca brez njegovega soglasja, saj bo obdelava osebnih podatkov nujna za izpolnitev kupoprodajne pogodbe, v kateri je kupec ena od pogodbenih strank.
9.5. V skladu s 6. členom, 1. odstavkom, točko f Uredbe lahko prodajalec po dostavi naročenega blaga ali storitve kupcu na podlagi legitimnega interesa obdeluje osebne podatke kupca tudi za namene neposrednega trženja in na e-poštni naslov kupca pošilja informacije o novih izdelkih, popustih in promocijah na ponujenem blagu ali storitvah.
9.6. Prodajalec se zavezuje, da bo z osebnimi podatki kupca ravnal in jih obdeloval v skladu z veljavnimi zakoni Republike Slovenije.
9.7. Prodajalec izjavlja, da bo v skladu s 5. členom, 1. odstavkom, točkama a in b Uredbe osebne podatke kupca zbiral izključno za namen, določen v teh splošnih pogojih.
9.8. Prodajalec izjavlja, da bo za druge namene, kot so določeni v teh splošnih pogojih, osebne podatke kupca pridobival le na ustrezni pravni podlagi, ter zagotavlja, da bodo ti osebni podatki obdelani in uporabljeni izključno na način, ki ustreza namenu, za katerega so bili zbrani, in jih ne bo združeval z osebnimi podatki, zbranimi za drug namen ali za izpolnitev kupoprodajne pogodbe.
9.9. Kupec bo pred oddajo naročila pozvan, da s potrditvijo polja pred oddajo naročila potrdi, da mu je prodajalec jasno, razumljivo in nedvoumno sporočil:
a) svoje identifikacijske podatke, ki so navedeni v členu 1 teh splošnih pogojev, in ki potrjujejo identiteto prodajalca,
b) kontaktne podatke prodajalca oziroma odgovorne osebe prodajalca,
c) namen obdelave osebnih podatkov, ki je sklenitev kupoprodajne pogodbe med prodajalcem in kupcem ter pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov,
d) da je kupec dolžan posredovati zahtevane osebne podatke za sklenitev kupoprodajne pogodbe in pravilno obravnavo ter dostavo naročila,
e) če se obdelava osebnih podatkov izvaja na podlagi člena 6, odstavek 1, točka f Uredbe, da je upravičen interes prodajalca neposredno trženje,
f) identifikacijske podatke tretjih oseb, ki bodo kupcu dostavile naročeno blago, oziroma identifikacijske podatke drugih prejemnikov ali kategorij prejemnikov osebnih podatkov, če obstajajo,
g) obdobje hrambe osebnih podatkov oziroma merila za njegovo določitev.
9.10. Prodajalec izjavlja, da bo osebne podatke obdeloval v skladu z dobrimi poslovnimi praksami in na način, ki ne krši Uredbe ali drugih splošno veljavnih pravnih predpisov, ter jih ne bo zaobšel.
9.11. Prodajalec v skladu z Uredbo kupcu, katerega podatke obdeluje, zagotavlja naslednje informacije:
a) identiteto in kontaktne podatke prodajalca ter, kjer je primerno, predstavnika prodajalca,
b) kontaktne podatke odgovorne osebe, če obstaja,
c) namene obdelave, za katere so osebni podatki namenjeni, ter pravno podlago za obdelavo,
d) če se obdelava izvaja na podlagi člena 6, odstavek 1, točka f Uredbe, zakonite interese, ki jih zasleduje prodajalec ali tretja oseba,
e) kategorije prejemnikov osebnih podatkov, če obstajajo,
f) kadar je to ustrezno, informacije o tem, da namerava prodajalec prenesti osebne podatke v tretjo državo ali mednarodno organizacijo,
g) obdobje hrambe osebnih podatkov oziroma merila za njegovo določitev,
h) informacije o obstoju pravice kupca, da od prodajalca zahteva dostop do njegovih osebnih podatkov, njihovo popravo, izbris ali omejitev obdelave, ali pravice do ugovora obdelavi, kot tudi pravice do prenosljivosti podatkov,
i) pravico do pritožbe pri nadzornem organu,
j) informacije o tem, ali je zagotavljanje osebnih podatkov zakonska ali pogodbeno določena zahteva oziroma zahteva, potrebna za sklenitev pogodbe, ter ali je kupec dolžan zagotoviti osebne podatke in kakšne so možne posledice, če podatkov ne zagotovi,
k) obstoj avtomatiziranega sprejemanja odločitev, vključno z oblikovanjem profilov.
Kupec ima pravico od prodajalca zahtevati kopijo obdelovanih osebnih podatkov ter vse zgoraj navedene informacije. Za morebitne dodatne kopije, ki jih kupec zahteva, lahko prodajalec zaračuna razumne stroške za administrativne stroške priprave kopije.
9.12. Če kupec svojo pravico iz točke 9.11 uveljavlja pisno ali elektronsko in iz vsebine njegove zahteve izhaja, da uveljavlja pravico iz točke 9.11, se zahteva šteje za vloženo v skladu z Uredbo.
9.13. Kupec ima pravico ugovarjati obdelavi njegovih osebnih podatkov, če meni, da se obdelujejo za namene neposrednega trženja, vključno s profiliranjem, kolikor je povezano s takim neposrednim trženjem. Če kupec ugovarja takšni obdelavi, bo prodajalec prenehal obdelovati osebne podatke za namene neposrednega trženja z dnem prejema ugovora.
9.14. Kupec lahko ob sumu, da se njegovi osebni podatki obdelujejo nezakonito, vloži pritožbo pri Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije.
9.15. Prodajalec bo sprejel ustrezne ukrepe za zagotovitev vseh informacij iz točke 9.11 na pregleden, jasen in razumljiv način.
9.16. Informacije o ukrepih, sprejetih na podlagi zahteve kupca, bo prodajalec posredoval brez odlašanja, v vsakem primeru pa v enem mesecu od prejema zahteve.
9.17. Prodajalec obvešča kupca, da bodo osebni podatki zaradi izpolnjevanja sklenjene pogodbe posredovani naslednjim tretjim stranem:
a. LUCAS s.r.o., J. A. Komenského 18B, Banská Bystrica 974 01, Slovenská republika – tretja oseba, ki zagotavlja računovodske storitve
b. Heureka Shopping s.r.o, Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8 – Karlín, Češka republika, IČO: 02387727 – tretja oseba, ki zagotavlja storitev ocenjevanja zadovoljstva in delovanje storitve "Overené zákazníkmi"
c. GOPAY s.r.o, Planá 67, 370 01 Planá, Češka republika, IČ: 26046768. Podjetje je registrirano v poslovnem registru pri Krajskem sodišču v Českých Budějovicích, referenčna številka C/11030 – tretja oseba, ki zagotavlja plačilni sistem
d. GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., sedež: 1039 Budča 962 33, IČO: 36 624 942, vpisana v poslovni register Okrožnega sodišča Banská Bystrica, oddelek: Sro, referenčna številka 9084/S – tretja oseba, ki zagotavlja logistične storitve
- Odstop od prodajne pogodbe
10.1. Če prodajalec ne more izpolniti svojih obveznosti iz prodajne pogodbe zaradi razprodaje zalog, nedostopnosti blaga ali če je proizvajalec, uvoznik ali dobavitelj blaga iz prodajne pogodbe prekinil proizvodnjo ali izvedel take pomembne spremembe, ki onemogočajo izpolnitev obveznosti prodajalca iz prodajne pogodbe, ali zaradi višje sile, ali če kljub vsem prizadevanjem, ki jih je mogoče razumno pričakovati, ni sposoben dostaviti blaga kupcu v roku, določenem v teh splošnih pogojih, mora prodajalec o tem nemudoma obvestiti kupca. Hkrati mora prodajalec ponuditi kupcu nadomestno izpolnitev ali možnost za odstop od prodajne pogodbe oz. preklic naročila, če prodajna pogodba še ni bila sklenjena. Preklic naročila lahko kupec izvede telefonsko ali z dostavo elektronskega sporočila. Če kupec v razumnem roku ne sprejme nadomestne izpolnitve, ki jo ponudi prodajalec, ali ne odstopi od prodajne pogodbe, ima prodajalec pravico odstopiti od pogodbe. Če je kupec že plačal kupnino ali njen del, mora prodajalec kupcu vrniti že plačano kupnino ali njen del v roku 14 dni od prejema odstopa od pogodbe.
Če prodajalec zaradi zgoraj navedenih razlogov ne more dostaviti blaga po ceni, navedeni v naročilu, in o tem obvesti kupca pred zavezujočo potrditvijo naročila, prodajalec ni dolžan sprejeti predloga kupca za sklenitev prodajne pogodbe.
Če kupec odstopi od prodajne pogodbe oz. prekliče naročilo iz zgoraj navedenih razlogov, mora prodajalec brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje pa v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, vrniti kupcu že plačano kupnino za blago, dogovorjeno v prodajni pogodbi, na enak način, kot ga je kupec uporabil za plačilo, razen če se s kupcem dogovori za drug način vračila brez dodatnih stroškov za kupca.
10.2. Kupec ima pravico odstopiti od prodajne pogodbe brez navedbe razloga v skladu z določbami 19. člena in naslednjimi členi Zakona v roku 14 dni od prevzema blaga oz. od dneva sklenitve pogodbe o opravljanju storitev ali pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo prodajalec dobavi drugače kot na materialnem nosilcu, če je prodajalec pravočasno in pravilno izpolnil informacijske obveznosti iz 15. člena Zakona.
10.3. Kupec ima pravico v tem roku po prevzemu blaga odpreti embalažo in preizkusiti blago na način, ki je običajen pri nakupu v klasični "fizični" trgovini, in to v obsegu, potrebnem za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
10.4. Rok za odstop od pogodbe začne teči na dan, ko kupec ali tretja oseba, ki jo je kupec določil, razen prevoznika, prevzame vse dele naročenega blaga ali če:
a) je bilo blago, naročeno v enem naročilu, dostavljeno ločeno, na dan prevzema blaga, ki je bilo dostavljeno zadnje;
b) je blago sestavljeno iz več delov ali kosov, na dan prevzema zadnjega dela ali kosa;
c) na podlagi pogodbe blago dostavlja večkrat v določenem obdobju, na dan prevzema prve dostave.
10.5. Kupec lahko odstopi od prodajne pogodbe, katere predmet je nakup blaga, tudi pred začetkom teka roka za odstop od pogodbe.
10.6. Kupec lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, v pisni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem nosilcu. Kupec lahko uporabi vzorčni obrazec za odstop od pogodbe, ki je priloga št. 1 teh splošnih pogojev.
10.7. Odstop od prodajne pogodbe mora vsebovati informacije, na podlagi katerih lahko prodajalec nedvoumno in brez kakršnih koli dvomov identificira naročilo in izdelek, ki ga želi kupec vrniti. Takšne informacije so npr. informacije, zahtevane v vzorčnem obrazcu za odstop od pogodbe, ki je priloga št. 1 teh splošnih pogojev: identifikacija kupca, datum oz. številka naročila, ime in specifikacija blaga. Priporočljivo je navesti tudi prednostni način vračila že prejetega plačila, zlasti številko računa in/ali poštni naslov kupca.
10.8. Prodajalec mora nemudoma po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe kupcu na trajnem nosilcu posredovati potrdilo o prejemu obvestila, če je kupec odstopil od pogodbe z uporabo posebne funkcije ali obrazca za odstop od pogodbe, ki sta na voljo v spletnem vmesniku prodajalca.
10.9. Če kupec odstopi od prodajne pogodbe, se od začetka razveljavi tudi vsaka dodatna pogodba, povezana s prodajno pogodbo, od katere je kupec odstopil. To ne velja, če se pogodbeni stranki izrecno dogovorita o nadaljnjem trajanju dodatne pogodbe. Od kupca ni mogoče zahtevati nobenih stroškov ali drugih plačil v zvezi z razveljavitvijo dodatne pogodbe, razen plačila stroškov in pristojbin, navedenih v 21. in 22. členu Zakona, ter cene storitve, če je predmet pogodbe opravljanje storitve in je bila storitev v celoti opravljena.
10.10. Kupec mora brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje pa v 14 dneh od odstopa od prodajne pogodbe, poslati blago nazaj na naslov sedeža prodajalca ali ga predati prodajalcu oz. osebi, pooblaščeni s strani prodajalca za prevzem blaga. To ne velja, če je prodajalec predlagal, da bo blago osebno prevzel ali prek pooblaščene osebe. Rok iz prvega stavka tega člena teh splošnih pogojev se šteje za spoštovan, če je bilo blago oddano na prevoz najkasneje zadnji dan roka.
10.11. Kupec mora prodajalcu dostaviti blago v celoti, vključno z vso dokumentacijo, nepoškodovano, po možnosti v originalni embalaži in neuporabljeno.
10.12. Priporočljivo je, da se blago zavaruje. Prodajalec ne prevzema paketov z odkupnino. Prodajalec mora brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje pa v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, kupcu vrniti vsa plačila, prejeta na podlagi prodajne pogodbe, vključno s stroški dostave, razen če kupec ni izrecno zahteval drugače.
10.13. Trgovec je dolžan kupcu vrniti vsa plačila v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, če kupec ni odstopil od celotne pogodbe, sklenjene na daljavo, ampak je odstopil le v zvezi s posameznimi izdelki. Trgovec kupcu ne sme zaračunati dodatnih stroškov za dostavo, pošiljanje ali druge stroške in pristojbine.
10.14. Trgovec ni dolžan povrniti kupcu dodatnih stroškov, če je kupec izrecno izbral drug način dostave kot najcenejši običajen način dostave, ki ga ponuja trgovec. Dodatni stroški pomenijo razliko med stroški dostave, ki jih je izbral kupec, in stroški najcenejšega načina dostave, ki ga ponuja trgovec.
10.15. Kupec nosi stroške vračila blaga trgovcu ali osebi, ki jo trgovec pooblasti za prevzem blaga. To ne velja, če je trgovec soglašal, da jih bo nosil sam, ali če ni izpolnil obveznosti iz 15. člena, prvega odstavka, točke g) Zakona.
10.16. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z blagom, ki presega ravnanje, potrebno za ugotovitev lastnosti in delovanja blaga. Kupec ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če trgovec ni izpolnil obveznosti glede obveščanja o pravici kupca do odstopa od pogodbe v skladu s 15. členom, prvim odstavkom, točko f) Zakona.
10.17. Trgovec je dolžan vrniti kupcu kupnino za blago na enak način, kot ga je kupec uporabil za plačilo, razen če se s kupcem dogovori drugače, brez dodatnih stroškov za kupca v zvezi s tem.
10.18. Če kupec odstopi od pogodbe in trgovcu dostavi blago, ki je uporabljeno, poškodovano ali nepopolno, se kupec zavezuje trgovcu povrniti:
a) vrednost, za katero se je zmanjšala vrednost blaga v skladu z 457. členom Obligacijskega zakonika v dejanski višini,
b) stroške, ki so trgovcu nastali zaradi popravila blaga in njegove vrnitve v prvotno stanje, izračunane po ceniku za poprodajni servis blaga.
Kupec je dolžan trgovcu v skladu s tem členom splošnih pogojev povrniti nadomestila največ v višini razlike med nakupno ceno blaga in vrednostjo blaga ob odstopu od prodajne pogodbe.
10.19. Enostranska kompenzacija terjatev trgovca in kupca, ki nastanejo z odstopom od pogodbe v skladu z 19. členom, prvim odstavkom Zakona, je prepovedana.
10.20. V skladu z 19. členom, prvim odstavkom Zakona, kupec ne more odstopiti od pogodbe, katere predmet je:
- dobava blaga, izdelanega po specifikacijah kupca ali blaga, izdelanega po meri,
- dobava blaga, ki hitro izgubi svojo kakovost ali je pokvarljivo,
- dobava blaga, ki je zaradi zaščite zdravja ali higienskih razlogov zaprto v zaščitni embalaži in ni primerno za vračilo, če je bila zaščitna embalaža po dostavi poškodovana,
- dobava zvočnih, slikovnih, avdiovizualnih zapisov ali programske opreme, prodane v zaščitni embalaži, ki je bila po dostavi poškodovana,
- dobava blaga, ki je zaradi svoje narave po dostavi neločljivo pomešano z drugim blagom,
- dobava digitalne vsebine, ki ni dostavljena na fizičnem mediju, če se je njena dobava začela z izrecnim soglasjem kupca, in je kupec izjavil, da je bil ustrezno obveščen o tem, da z izrazitvijo tega soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom dostave digitalne vsebine, ter je trgovec kupcu izdal potrdilo o tem,
- opravljanje storitev, če se je opravljanje storitev začelo z izrecnim soglasjem kupca, in je kupec izjavil, da je bil ustrezno obveščen o tem, da z izrazitvijo tega soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe po popolnem opravljanju storitve, ter če je bila storitev popolnoma opravljena.
10.21. Določbe člena 10 teh pogojev poslovanja se izrecno ne uporabljajo za subjekte, ki ne izpolnjujejo definicije potrošnika, določene v členu 52, odstavku 4 Obligacijskega zakonika.
- Končne določbe
11.1. Če je kupoprodajna pogodba sklenjena v pisni obliki, morajo biti vse njene spremembe prav tako v pisni obliki.
11.2. Pogodbeni stranki sta se dogovorili, da bo komunikacija med njima potekala v obliki e-poštnih sporočil.
11.3. Za odnose, ki jih ti pogoji poslovanja ne urejajo, veljajo ustrezne določbe Obligacijskega zakonika, Zakona, Zakona št. 22/2004 Zb. o elektronskem poslovanju in spremembah zakona št. 128/2002 Zb. o državni kontroli notranjega trga na področju zaščite potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov v besedilu poznejših sprememb ter Zakona.
11.4. Potrošnik ima pravico podati trgovcu zahtevo za rešitev spora, če med potrošnikom in trgovcem nastane spor glede uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napake ali če meni, da je trgovec kršil druge pravice potrošnika. Če trgovec na zahtevo za rešitev spora odgovori negativno ali nanjo ne odgovori v roku 30 dni od dneva njene oddaje, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja spora v skladu z določbo člena 12 Zakona št. 391/2015 Zb. o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembah nekaterih zakonov.
Pristojni subjekt za alternativno reševanje potrošniških sporov s trgovcem je Slovenska trgovinska inšpekcija, P.O. Box 29, Bajkalska 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk ali druga pristojna pravna oseba, vpisana v seznam subjektov alternativnega reševanja sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Republike Slovenije (seznam je dostopen na strani http://www.mhsr.sk). Potrošnik ima pravico izbrati, na katerega izmed omenjenih subjektov alternativnega reševanja sporov se bo obrnil.
11.5. Potrošnik lahko za vložitev predloga za alternativno reševanje svojega spora uporabi platformo za spletno reševanje sporov, ki je dostopna na spletni strani http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6. Ti pogoji poslovanja stopijo v veljavo za kupca s sklenitvijo kupoprodajne pogodbe.
11.7. Pred oddajo naročila bo kupec pozvan, da z označitvijo polja potrdi, da se je s temi pogoji poslovanja seznanil, jih prebral, razumel njihovo vsebino in se z njimi v celoti strinja.
Priloga št. 1
Vzorčni obrazec za odstop od pogodbe
(izpolnite in pošljite ta obrazec le, če želite odstopiti od pogodbe, sklenjene na daljavo)
Komu: E.K. Company s.r.o., Námestie Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, info@pabex.si
S tem sporočam/sporočamo (), da odstopam/odstopamo () od kupoprodajne pogodbe za dobavo ali izvedbo naslednjega izdelka: ..............
Datum naročila/datum prejema () ..............
Ime potrošnika/potrošnikov () ..............
Naslov potrošnika/potrošnikov () ..............
Podpis potrošnika/potrošnikov () (če se ta obrazec odda v papirni obliki)
..........................
Datum ..................
(*) Nepotrebno prečrtajte.
Priloga št. 2
Poučenje o uveljavljanju pravice kupca do odstopa od kupoprodajne pogodbe
- Pravica do odstopa od kupoprodajne pogodbe
Če kupujete kot potrošnik, imate pravico odstopiti od te kupoprodajne pogodbe brez navedbe razloga v roku 14 dni.
Rok za odstop od pogodbe poteče 14 dni od dne, ko vi ali tretja oseba, ki ste jo določili, razen prevoznika, prejmete blago, oz. od dne sklenitve pogodbe o opravljanju storitve ali sklenitve pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki ni na fizičnem nosilcu.
Za uveljavitev pravice do odstopa od pogodbe nas obvestite o svoji odločitvi za odstop od te pogodbe z nedvoumno izjavo (npr. z dopisom, poslanim po pošti, faksu ali e-pošti) na naslov E.K. Company s.r.o., Námestie Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, info@pabex.si
V ta namen lahko uporabite vzorčni obrazec za odstop od pogodbe, ki smo vam ga poslali ali ga posredovali, in ki je naveden kot priloga št. 1 pogojev poslovanja. Njegova uporaba ni obvezna. Lahko tudi izpolnite in pošljete vzorčni obrazec za odstop od pogodbe ali katerokoli drugo nedvoumno izjavo o odstopu od pogodbe elektronsko prek spletne strani našega spletnega mesta [www.pabex.si]. Če izkoristite to možnost, vam bomo takoj potrdili prejem obvestila o odstopu od pogodbe z e-pošto ali na drug trajen medij.
Rok za odstop od pogodbe je upoštevan, če pošljete obvestilo o uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe pred iztekom roka za odstop od pogodbe.
Če je predmet kupoprodajne pogodbe nakup blaga, lahko od pogodbe odstopite tudi pred začetkom teka roka za odstop od pogodbe. - Posledice odstopa od pogodbe
Po odstopu vam bomo povrnili vse plačane zneske, ki ste jih poravnali v povezavi s sklenitvijo kupoprodajne pogodbe, zlasti nakupno ceno, vključno s stroški dostave blaga k vam. To ne velja za dodatne stroške, če ste izbrali drug način dostave, kot je najcenejši običajen način dostave, ki ga ponujamo. Plačila vam bomo povrnili najkasneje v 14 dneh od dneva, ko bomo prejeli vaše obvestilo o odstopu od te pogodbe. Povračilo bo izvedeno na enak način, kot ste uporabili za vaše plačilo, razen če ste izrecno privolili v drug način plačila, brez kakršnih koli dodatnih stroškov. -
S povračilom lahko počakamo, dokler ne prejmemo blaga nazaj na naš naslov ali dokler ne predložite dokaza, da ste blago poslali nazaj, odvisno od tega, kaj nastopi prej.
Blago nam pošljite nazaj ali ga prinesite na naslov sedeža podjetja brez nepotrebnega odlašanja in v vsakem primeru najkasneje v 14 dneh od dneva uveljavitve pravice do odstopa od pogodbe. Rok se šteje za izpolnjenega, če blago pošljete nazaj pred iztekom 14-dnevnega roka. Neposredne stroške vračila blaga nosite vi.
Opozarjamo vas, da v primeru odstopa od kupoprodajne pogodbe odgovarjate za kakršno koli zmanjšanje vrednosti blaga zaradi ravnanja z njim v času od njegovega prevzema do trenutka njegove vrnitve, ki presega ravnanje, potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Če ste zahtevali začetek izvajanja storitve v času odstopnega roka, ste dolžni poravnati ceno za dejansko opravljene storitve do dne, ko ste nas obvestili o svoji odločitvi za odstop od pogodbe.