Reklamacijski pravilnik spletne trgovine pabex.si

  1. Splošne določbe

1.1. Ta reklamacijski pravilnik je izdan v skladu z Zakonom št. 40/1964 Zb. Obligacijski zakonik v veljavni različici (v nadaljevanju »Obligacijski zakonik«), Zakonom št. 250/2007 Z.z. o varstvu potrošnikov v veljavni različici (v nadaljevanju »Zakon o varstvu potrošnikov«), Zakonom št. 102/2014 Z.z. o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali izvajanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca v veljavni različici, ter Zakonom št. 22/2004 Z.z. o elektronskem poslovanju v veljavni različici. Ureja pravno razmerje med prodajalcem, ki je:

1.2. Prodajalec je podjetje

Poslovno ime: E.K. Company s.r.o.
Sedež: Rudohorská 32, Banská Bystrica 974 11, Slovaška republika

Vpisano v register Okrajnega sodišča Banská Bystrica, Oddelek Sro, Vložek številka 39246/S
ID št.: 53172264
Davčna številka: 2121292107
ID za DDV: SI2121292107
Bančni račun: SI21 1100 0000 0029 4011 3776

Prodajalec je zavezanec za DDV.

(v nadaljevanju tudi »Prodajalec«) in vsaka oseba, ki je kupec blaga ali storitev, ki jih ponuja prodajalec na svoji spletni strani, in ki nastopa v vlogi potrošnika v skladu z določbami splošnih pogojev, objavljenih na spletni strani prodajalca, tega reklamacijskega pravilnika ter ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika v skladu z veljavno zakonodajo Republike Slovenije, zlasti zakonov: Zakon št. 102/2014 Z.z. o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali izvajanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca v veljavni različici, Zakona št. 250/2007 Z.z. o varstvu potrošnikov v besedilu poznejših sprememb in Zakona št. 40/1964 Z.z. Obligacijski zakonik v veljavni različici.

1.3. E-poštni kontakt in telefonski kontakt prodajalca:

E-pošta: pabex.slovakia@gmail.com
Tel. št.: +421 951 885 951

1.4. Naslov za pošiljanje dokumentov, reklamacij, odstopov od pogodb itd.:

E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Slovaška republika

1.5. Ta reklamacijski pravilnik ureja pravice in obveznosti kupca, ki je potrošnik, pri uveljavljanju pravic zaradi napak na blagu ali storitvah v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo na daljavo s prodajalcem prek njegove spletne trgovine pabex.si.

1.6. Kupec je vsaka oseba (fizična ali pravna), ki je sklenila kupoprodajno pogodbo s prodajalcem prek spletne strani prodajalca ali drugih sredstev za komuniciranje na daljavo.

1.7. Potrošnik je kupec, ki je fizična oseba in pri sklenitvi kupoprodajne pogodbe prek spletne strani prodajalca ne deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti.

1.8. Ta reklamacijski pravilnik ureja pravna razmerja med kupci, ki so potrošniki, in prodajalcem, z izjemo, navedeno v točki 4.12 tega reklamacijskega pravilnika (Izjava prodajalca o garancijskem roku, če kupec ne nastopa v vlogi potrošnika).

1.9. Izdelki (v nadaljevanju tudi »blago«) so izdelki ali storitve, namenjene prodaji in objavljene na spletni strani prodajalca.

1.10. Pojem blago vključuje tudi elektronske vsebine, ki niso dostavljene na fizičnem nosilcu.

  1. Sklici

2.1. Na razmerja glede odgovornosti prodajalca za napake na blagu ali storitvah (kot tudi na druga pravna razmerja, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) s fizičnimi osebami, ki ob sklenitvi kupoprodajne pogodbe ne delujejo v okviru svoje poslovne dejavnosti (potrošniki), se poleg splošnih določb Zakona št. 40/1964 Zb. Obligacijski zakonik v besedilu poznejših sprememb uporabljajo tudi posebni predpisi, zlasti Zakon št. 102/2014 Z.z. o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali izvajanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca, ter Zakon št. 250/2007 Z.z. o varstvu potrošnikov.

2.2. Pravna razmerja, ki izhajajo iz uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napake med prodajalcem in kupcem, ki je pravna oseba ali fizična oseba podjetnik, ki deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti /osebe, ki niso v vlogi potrošnikov/, ureja Zakon št. 513/1991 Zb. Trgovinski zakonik v veljavni različici. Z izjemo, navedeno v točki 4.12 tega reklamacijskega pravilnika (Izjava prodajalca o garancijskem roku, če kupec ne nastopa v vlogi potrošnika).

2.3. V skladu s členom 3, odstavek 1, točka n), Zakona št. 102/2014 Z.z. prodajalec obvešča potrošnika, da ne obstajajo posebni kodeksi ravnanja, h katerim bi se prodajalec zavezal, da jih bo upošteval, pri čemer se za kodeks ravnanja šteje dogovor ali nabor pravil, ki določajo ravnanje prodajalca, ki se je zavezal k upoštevanju tega kodeksa ravnanja v zvezi z eno ali več specifičnimi poslovnimi praksami ali gospodarskimi panogami, če te niso določene z zakonom, drugim pravnim predpisom ali ukrepom organa javne uprave. Prodajalec potrošniku zagotavlja informacije o načinu, kako se lahko potrošnik z njimi seznani ali pridobi njihovo vsebino.

  1. Odgovornost prodajalca za napake na izdelkih (blagu in storitvah)

3.1. Prodajalec je dolžan dostaviti stvar (blago) ali storitev v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo, tj. v zahtevani kakovosti, količini in brez napak (dejanskih ali pravnih).

3.2. Prodajalec odgovarja za napake, ki jih ima prodana stvar ali storitev ob prevzemu s strani kupca. Če ne gre za rabljene stvari, prodajalec odgovarja za napake, ki se pojavijo po prevzemu stvari v garancijskem roku (garancija). Prodajalec priporoča kupcu, da napake na blagu ali storitvah prijavi brez nepotrebnega odlašanja. Pri rabljenih stvareh prodajalec ne odgovarja za napake, ki so posledica njihove uporabe ali obrabe. Pri stvareh, prodanih po znižani ceni, prodajalec ne odgovarja za napako, zaradi katere je bila cena znižana.

3.3. Kupec ima pravico pregledati prodano stvar ali storitev pred prevzemom.

  1. Garancijski rok

4.1. Garancijski rok je 24 mesecev. Garancijski rok za rabljeno stvar je 12 mesecev. Garancijski roki začnejo teči od prevzema stvari ali storitve s strani kupca.

4.2. Če ne gre za stvari, ki hitro propadejo, ali rabljene stvari, prodajalec odgovarja za napake, ki se pojavijo po prevzemu stvari v garancijskem roku (garancija). Garancijski rok je 24 mesecev. Če je na prodani stvari, njeni embalaži ali priloženem navodilu označen rok uporabe, garancijski rok ne poteče pred iztekom tega roka.

4.3. Če gre za rabljeno stvar, se lahko kupec in prodajalec dogovorita tudi o krajšem garancijskem roku, vendar ne krajšem od 12 mesecev.

4.4. Pri stvareh, ki so namenjene dolgotrajni uporabi, posebni predpisi določajo garancijski rok, daljši od 24 mesecev. Daljši garancijski rok se lahko nanaša tudi le na posamezni del stvari.

4.5. Na zahtevo kupca je prodajalec dolžan zagotoviti garancijo v pisni obliki (garancijski list). Če to narava stvari omogoča, je namesto garancijskega lista dovolj izdati dokazilo o nakupu.

4.6. Z izjavo v garancijskem listu, izdanem kupcu, ali v oglaševanju lahko prodajalec zagotovi garancijo, ki presega obseg garancije, določene v tem zakonu. Prodajalec v garancijskem listu določi pogoje in obseg te garancije.

4.7. Garancijski roki začnejo teči od prevzema stvari s strani kupca. Če naj kupljeno stvar v uporabo uvede drug podjetnik kot prodajalec, začne garancijski rok teči od dneva uvedbe stvari v uporabo, če je kupec naročil uvedbo v uporabo najpozneje v treh tednih po prevzemu stvari in je pravilno ter pravočasno zagotovil potrebno sodelovanje za izvedbo storitve.

4.8. Če pride do zamenjave za novo stvar, začne garancijski rok znova teči od prevzema nove stvari.

4.9. Če pride do zamenjave dela nove stvari, za katero to omogoča narava stvari, začne za ta del znova teči garancijski rok od prevzema nove stvari. To velja tudi, če pride do zamenjave dela stvari, za katero je bila zagotovljena garancija.

4.10. Pravice iz odgovornosti za napake stvari, za katere velja garancijski rok, prenehajo, če niso uveljavljene v garancijskem roku.

4.11. Garancijski rok se podaljša za čas, ko je bilo blago v reklamaciji. Pravice iz odgovornosti za napake blaga, za katere velja garancijski rok, prenehajo, če niso uveljavljene v garancijskem roku.

4.12. V skladu s členom 429, odstavek 2, Zakona št. 513/1991 Zb. Trgovinski zakonik v veljavni različici prodajalec izjavlja, da v primeru trajanja garancijskega roka v poslovnih razmerjih med prodajalcem in kupcem, ki ne nastopa v vlogi potrošnika, prodajalec zagotavlja garancijo za kakovost blaga in storitev v trajanju 12 mesecev.

Garancijski rok začne teči v skladu z določbo člena 4, točka 4.1 tega reklamacijskega pravilnika.

  1. Postopek uveljavljanja pravic iz odgovornosti za napake (reklamacija)

5.1. Kupec ima pravico uveljavljati pravice iz odgovornosti za napake stvari, blaga ali storitve na naslovu: E.K. Company s.r.o., Námestie Ľudovíta štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, Slovaška republika.

Kupec lahko vedno uveljavlja pravico do osebne reklamacije v kateri koli poslovalnici prodajalca, kjer je sprejem reklamacij glede na naravo stvari mogoč, ali na sedežu prodajalca, ali prek tretjih oseb, npr. prevozne družbe, dostavne službe, Pošta Slovenije ipd. Prodajalec priporoča kupcem, da za uveljavljanje reklamacije uporabijo reklamacijski obrazec, ki je prosto dostopen na spletni strani prodajalca.

Pri reklamaciji prodajalec priporoča kupcu, da predloži račun, garancijski list ali drug dokument, ki dokazuje nakup reklamiranega blaga ali storitve pri prodajalcu. Prodajalec priporoča kupcu, da pri uveljavljanju reklamacije opiše napako blaga ali storitve.

5.1.1. V primeru, da kupec reklamira blago ali storitev na drugačen način kot osebno, prodajalec priporoča, da kupec pošlje blago skupaj s podrobnim opisom napake in dokazilom o nakupu blaga pri prodajalcu (npr. račun, faktura, garancijski list), da se postopek reklamacije pospeši.

5.1.2. Blago za reklamacije priporočamo poslati s priporočeno pošiljko. Prodajalec priporoča, da blaga ne pošiljate z odkupnino, saj takšne pošiljke prodajalec ne bo sprejel.

5.1.3. Prodajalec je dolžan ob uveljavljanju reklamacije izdati potrošniku potrdilo. Če je reklamacija uveljavljena prek komunikacijskih sredstev na daljavo, mora prodajalec potrdilo o uveljavljanju reklamacije dostaviti potrošniku takoj; če to ni mogoče, ga mora dostaviti brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa skupaj z dokumentom o rešitvi reklamacije. Potrdila o uveljavljanju reklamacije ni treba dostaviti, če ima potrošnik možnost dokazati uveljavljanje reklamacije na drug način.

5.1.4. Prodajalec je dolžan o rešitvi reklamacije izdati pisni dokument najpozneje v 30 dneh od dneva uveljavljanja reklamacije, najpozneje pa skupaj z dokumentom o rešitvi reklamacije, če je rok za njeno rešitev začel teči od dneva prejema reklamiranega predmeta s strani prodajalca.

5.2. Rešitev reklamacije ne posega v pravico potrošnika do odškodnine v skladu s posebnimi predpisi.

5.3. Prodajalec je dolžan določiti način rešitve reklamacije v skladu s členom 2, točka m) Zakona št. 250/2007 Z.z. v veljavni različici (pod rešitvijo reklamacije se šteje zaključek postopka reklamacije z izročitvijo popravljenega izdelka, zamenjavo izdelka, vračilom kupnine izdelka, izplačilom sorazmernega popusta od cene izdelka, pisnim pozivom za prevzem izpolnitve ali njeno utemeljeno zavrnitev) takoj, v zapletenih primerih najpozneje v 3 delovnih dneh od dneva uveljavljanja reklamacije, v utemeljenih primerih, zlasti če je potrebno zahtevno tehnično ocenjevanje stanja izdelka ali storitve, najpozneje v 30 dneh od dneva uveljavljanja reklamacije. Po določitvi načina rešitve reklamacije se reklamacija reši takoj, v utemeljenih primerih pa jo je mogoče rešiti tudi kasneje; rešitev reklamacije pa ne sme trajati dlje kot 30 dni od dneva uveljavljanja reklamacije. Če pride do prejema reklamiranega predmeta s strani prodajalca kasneje kot na dan uveljavljanja reklamacije, začnejo roki za rešitev reklamacije teči od dneva prejema reklamiranega predmeta s strani prodajalca; najpozneje pa od trenutka, ko prodajalec onemogoči ali prepreči prevzem reklamiranega predmeta. Po izteku roka za rešitev reklamacije ima potrošnik pravico odstopiti od pogodbe ali pravico do zamenjave izdelka (reklamiranega predmeta) za nov izdelek.

5.4. Če je potrošnik uveljavil reklamacijo izdelka v prvih 12 mesecih po nakupu, lahko prodajalec zavrne reklamacijo le na podlagi strokovne ocene; ne glede na rezultat strokovne ocene od potrošnika ni mogoče zahtevati plačila stroškov strokovne ocene ali drugih stroškov, povezanih s strokovno oceno. Prodajalec je dolžan potrošniku zagotoviti kopijo strokovne ocene, ki utemeljuje zavrnitev reklamacije, najpozneje v 14 dneh od dneva rešitve reklamacije.

5.5. Če je potrošnik uveljavil reklamacijo izdelka po 12 mesecih od nakupa in jo je prodajalec zavrnil, mora oseba, ki je obravnavala reklamacijo, v dokumentu o rešitvi reklamacije navesti, komu lahko potrošnik pošlje izdelek na strokovno oceno. Če je izdelek poslan na strokovno oceno določeni osebi, stroške strokovne ocene in vse druge s tem povezane smiselno nastale stroške krije prodajalec ne glede na rezultat strokovne ocene. Če potrošnik s strokovno oceno dokaže odgovornost prodajalca za napako, lahko reklamacijo uveljavlja znova; med izvajanjem strokovne ocene garancijski rok ne teče. Prodajalec je dolžan potrošniku povrniti vse stroške strokovne ocene in smiselno nastale stroške v 14 dneh od dneva ponovne uveljavitve reklamacije. Ponovno uveljavljene reklamacije ni mogoče zavrniti.

5.6. Potrošnik ima pravico do povračila nujnih stroškov (zlasti poštnine, ki jo je plačal ob pošiljanju reklamiranega blaga), ki so mu nastali v povezavi z uveljavljanjem upravičenih pravic iz odgovornosti za napake na blagu in storitvah. V primeru odstopa od pogodbe zaradi napake izdelka ali storitve ima potrošnik tudi pravico do povračila stroškov, povezanih s tem odstopom.

5.7. Zahteve za strokovno oceno v skladu s točko 5.4 tega člena:

Strokovna ocena mora vsebovati:

a) identifikacijo osebe, ki opravlja strokovno oceno,
b) natančno identifikacijo ocenjenega izdelka,
c) opis stanja izdelka,
d) rezultat ocene,
e) datum izdelave strokovne ocene.

5.8. Če narava izdelka to omogoča, potrošnik izdelek predaja prodajalcu (določeni osebi) ob uveljavljanju reklamacije. Če narava izdelka ne omogoča dostave izdelka prodajalcu (določeni osebi), lahko potrošnik ob uveljavljanju reklamacije zahteva odpravo napake na mestu, kjer se izdelek nahaja, ali se s prodajalcem (določeno osebo) dogovori o načinu prevoza izdelka.

5.9. Čas od uveljavljanja pravice iz odgovornosti za napake do časa, ko je kupec po končani popravili dolžan prevzeti izdelek, se ne šteje v garancijski rok. Prodajalec je dolžan kupcu izdati potrdilo o tem, kdaj je pravico uveljavil, ter o izvedenem popravilu in o trajanju popravila.

  1. Pravice kupca ob uveljavljanju pravic iz odgovornosti za napake

6.1. Če gre za napako, ki jo je mogoče odpraviti, ima kupec pravico, da se napaka brezplačno, pravočasno in pravilno odpravi. Prodajalec je dolžan napako odpraviti brez nepotrebnega odlašanja.

6.2. Kupec lahko namesto odprave napake zahteva zamenjavo izdelka ali, če se napaka nanaša samo na del izdelka, zamenjavo dela, če s tem prodajalcu ne nastanejo nesorazmerni stroški glede na ceno blaga ali resnost napake.

6.3. Prodajalec lahko vedno namesto odprave napake zamenja izdelek z napako za brezhiben izdelek, če to kupcu ne povzroči resnih težav.

6.4. Če gre za napako, ki je ni mogoče odpraviti in ki preprečuje, da bi se izdelek lahko pravilno uporabljal kot brezhiben izdelek, ima kupec pravico do zamenjave izdelka ali pravico do odstopa od pogodbe. Iste pravice pripadajo kupcu tudi, če gre za odpravljive napake, vendar kupec zaradi ponavljajočega se pojavljanja napake po popravilu ali zaradi večjega števila napak izdelka ne more pravilno uporabljati.

6.5. Če gre za druge neodpravljive napake, ima kupec pravico do sorazmernega popusta od cene izdelka.

  1. Končne določbe

7.1. Ta reklamacijski pravilnik je neločljiv del Splošnih pogojev poslovanja in Politike zasebnosti ter obvestil o varstvu osebnih podatkov tega spletnega mesta. Dokumenti – Splošni pogoji poslovanja in Politika zasebnosti ter obvestila o varstvu osebnih podatkov tega spletnega mesta so objavljeni na domeni spletnega mesta prodajalca.

7.2. V primeru spremembe reklamacijskega pravilnika se razmerje med kupcem in prodajalcem ureja v skladu z reklamacijskim pravilnikom, veljavnim in učinkovitim ob sklenitvi kupoprodajne pogodbe, in to do trenutka njenega prenehanja.

7.3. Ta reklamacijski pravilnik je veljaven in učinkovit z dnem njegove objave na spletnem mestu prodajalca dne 03.02.2022.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz